E-shop se musí propagovat
Dokážete si představit nějaký docela bezvýznamný obchůdek, zapadlý kdesi v zástavbě na periferii, kde to nežije a kde se na ulicích jenom zřídka vyskytne někdo, kdo by aspoň teoreticky mohl vejít dál a snad si i něco koupit? Nejspíše ano. A v docela stejné pozici jsou vlastně i nepropagované obchody na internetu. I ty se vyskytují kdesi ztracené mezi spoustou dalších tuctových nabídek a ani u těch nelze doufat v to, že by na ně narazily četné zástupy hledajících lidí, kteří by mohli zdejší nabídku odhalit a realizovat zde v dostatečném množství výhodné obchodní transakce. Takový internetový obchod, který není veřejnosti dostatečně iniciativně nabízen, nemá naději na úspěch. A tím, co může jeho osud pozitivně ovlivnit, co mu může přivést novou a početnou klientelu a co mu může zajistit efektivitu, jsou třeba PR články. Tedy texty, jejich úkolem je právě propagace a vábení těch, jež by mohl dotyčný e-shop zajímat, pro něž by tento mohl být tím pravým nebo aspoň něčím stojícím za zaznamenání.
Pokud má být web nabízející nejrozmanitější obchodní transakce úspěšný, potřebuje takové PR články doslova jako sůl. A potřebuje je pochopitelně nejen v dostatečném množství, ale také umístěné na ideálních místech, tam, kam potenciální zákazníci míří a odkud by se tito dali snadno přilákat. Takové texty musí být tam, kde na ně narazí co nejvíce čtenářů, a obsahově musí být jak tematicky odpovídající tomu, na co upozorňují, tak i dostatečně čtivé, aby je čtenáři předčasně neopouštěli.
Ale samotné tematické články pochopitelně nejsou ještě při propagaci internetových obchodů vším. Je třeba nejen potenciální zákazníky zaujmout, je třeba jim také ukázat cestu, kudy se na propagovaný e-shop dostanou. A proto takové reklamní a propagační články zpravidla obsahují i zpětné odkazy. Tedy přirozeně do textu včleněné odkazy, na něž by čtenář zaujatý obsahem sdělení kliknul a rázem se ocitl tam, kde je to žádoucí. Což znamená, že se podobné texty využívají i k vysoce efektivnímu počínání zvanému linkbuilding.
Takový linkbuilding, nebo vytváření zpětných odkazů, je pak učiněná věda. Protože nestačí umístit odkaz jen tak někam, kam se to zrovna podaří. Kdyby byl na místě, kam nikdo nezavítá, nebyl by k ničemu, dost možná nikdo by ho tam neobjevil. A kdyby byl na místě s obsahem propagovaného e-shopu nesouvisejícím, možná by někoho i zaujal, jenže ten, kdo by tu na něj kliknul, by logicky neměl takové potřeby, jaké by mu propagovaný web nabízel, a tudíž by odsud vzápětí odešel, aniž by bylo dosaženo toho, čeho má být dosaženo. Tedy uzavření obchodu nebo alespoň vzbuzení zájmu, který může vést k nějaké té obchodní transakci v budoucnu.
E-shop se tedy dá propagovat reklamními a propagačními články a zpětnými odkazy. Což jsou neoddělitelné součásti optimalizace pro internetové vyhledávače, alias SEO. Tedy jsou jedněmi z celého komplexu činností, sledujících jediný záměr. Zvýšení zájmu o optimalizovanou internetovou prezentaci. Ovšem jsou tu pochopitelně i další počiny, bez nichž se žádný internetový obchod neobejde, má-li být úspěšný. Jsou tu třeba i zajišťování dokonalosti propagovaného webu, správná volba na něm využitých klíčových slov a podobně.
To vše pospolu přináší coby efekt daleko vyšší úspěšnost u internetových vyhledávačů. A když se nad tím zamyslíte, je to důležité. Protože na kolik webů zamíříte cíleně sami a kolik si jich naopak necháte najít internetovými vyhledávači, doufaje, že vám tyto přinesou a předestřou právě to pravé? Těch druhých je daleko víc. A nejen u vás, ale i u prakticky všech uživatelů internetu.
A tak je optimalizace třeba. Aby byly vyhledávače, ony nemyslící a mechanicky si počínající nástroje, přesvědčeny o tom, že právě propagovaný web je ten nejdokonalejší, ten, jenž si zaslouží, aby byl hledajícím pomyslně strčen až pod nos, aby byl na předních pozicích mezi vším nalezeným, tam, kde hledají všichni uživatelé především.
A propagovat nějaký web, potažmo e-shop, je tedy učiněná věda. Věda nesoucí třeba zkrácený název SEM, nebo internetový marketing, chcete-li. A má-li být něco takového úspěšné, musí se tomu věnovat odborníci. Jmenovitě nejlépe PR Yard https://pryard.com/cs/.